zondag 28 2026

hazelworm

Zoals ik al eerder schreef waren wij tijdens onze wandelingen in de Ardennen geen wild tegengekomen. Wel zagen we een hazelworm en daar was ik minstens zo blij mee, want die had ik nog nooit gezien.


Een hazelworm is een hagedis zonder pootjes waardoor hij op een (kleine) slang lijkt, maar het diertje is niet gevaarlijk. Zo bijt een hazelworm niet en is hij ook niet giftig.


In Nederland komt de hazelworm ook voor en wel in alle provincies, alleen in Zeeland niet. Het was leuk om er opeens zomaar eentje te zien. 

🦎 🦎 🦎 🦎 🦎

Manlief en ik hadden twee weken vakantie en nu gaan we weer aan het werk. Vakantie is fijn, maar de collega's zien is ook weer leuk. En in mijn geval is het ook weer fijn om naar de bewoners te gaan. Wij gaan nu de hele zomer werken en als alle collega's weer terug van vakantie zijn, hebben wij nog de derde week van onze zomervakantie en daarachter ook gelijk een week herfstvakantie. 

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie het zo kunnen verdelen, je hebt al vakantie gehad, maar hebt ook een fijn vooruitzicht gedurende de zomer, omdat er nog 2 vakanties volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn,dat je weer zin het in je werk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit een hagelworm gezien, leuk dat jij er een zag. Prettig vooruitzicht, nog twee weken in de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen