maandag 22 2026

bijna klaar

Een wielrenner reed langs en riep "BIJNA KLAAR" naar zoonlief. Man en zoon waren het laatste raam aan de voorkant van het huis aan het vervangen. Leuk, de reactie van die wielrenner op het vernieuwen van de kozijnen. 

Het laatste raam aan de voorkant... de slaapkamer van onze overleden zoon. Na zijn dood is er niks meer aan zijn kamer veranderd. Zijn spullen bleven, de inrichting bleef hetzelfde, alles is nog zoals het was sinds de dag van zijn overlijden. Ik kom zelden op zijn kamer, alleen om af en toe een rondje met de stofzuiger te doen en daarna doe ik de deur weer snel dicht. 

Er moesten nu wat spullen verplaatst worden, anders konden de mannen niet bij het kozijn. En ik was zo verdrietig! Een nieuw raam... Justus zal het nooit meer meemaken, net zoals hij al zoveel heeft moeten missen en nog zal moeten missen. En dat doet heel veel pijn. 

πŸ’– πŸ’– πŸ’– πŸ’– πŸ’–

Van de dertien kozijnen zijn er nu negen vervangen. Mijn mannen gaan echt als een speer! Ik ben enorm trots op ze!


De oude bruine kozijnen zaten er 54 jaar in, het hout was rot en lelijk geworden. Nu zijn we over op kunststof.

πŸ’ πŸ’ πŸ’ πŸ’ πŸ’

Mijn laatste berichten zijn niet meer (direct) ververst door Blogger. Het is weer spannend of het met dit bericht wel gaat gebeuren... In elk geval kun je in het rechtermenu op dit weblog de berichten vinden die ik gepubliceerd heb. Sinds een paar weken doet Blogger al vervelend en niet alleen ik heb daar last van, ik zie het ook met andere weblogs gebeuren. Ondanks alle strubbelingen heb ik (nog) geen zin om naar een andere aanbieder over te stappen. Ik hoop maar op betere tijden. 


6 opmerkingen:

  1. Fris wit, altijd mooi.
    Bij jou werken de knoppen 'oudere post' en 'nieuwere post' niet heb ik gemerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het doorgeven. Ik zal er later even naar kijken.

      Verwijderen
  2. Het ziet er netjes uit, fijn dat de mannen het zelf kunnen, dat geeft nog meer voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal zeker moeilijk voor je zijn dat het iets aan Justus kamer moest veranderen. Zoals met veel dingen zal het u wel de tijd ervoor zijn geweest en kan je ook andere dingen gaan loslaten.
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeilijk voor je,dat zoiets als nieuwe ramen zo veel oprakelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voel nu een brok in mijn keel. Wat blijft zo'n verlies moeilijk. Dikke knuffel!
    Zoon en man hebben veel werk verricht met al die warmte.

    BeantwoordenVerwijderen